torsdag 19. mai 2011

Tallinn april 2011

Vi jentene i familien hadde lenge snakket om å ta en SPA-tur til Tallinn. Men med en sykepleier som jobber hver tredje helg og en skoleeleve som jobber annenhver helg ble det ikke lett å finne et tidspunkt som passet for alle. Men plutselig fikk jeg den lyse idéen at vi skulle dra i påskeuka – og da passet det endelig for alle. Og da var jeg ikke sen om å bestille billetter.

Christian kjørte oss til Flytoget i Drammen, og så var vi i farta.

Vel fremme i Tallinn tok vi en buss inn til byen og drosje fra bussholdeplassen til hotellet – Meriton Confernce and SPA. Vi delte ett rom – jentene i dobbeltsengen og gamlemor på sofa ved siden av.

Noe av det første vi gjorde var å bestille SPA-behandlinger dagen etter.

Deretter gikk vi oss en tur i gamlebyen, som var rett ved hotellet.

Der fant vi oss en restaurant som vi spiste lunsj og tok et glass øl.

Etterpå fortsatt vi vår oppdagelsesferd i gamlebyen. Vi fant en borg som vi klatret opp i og på toppen var det en liten restaurant hvor vi tok oss en irish coffee.

På vei tilbake til hotellet fant vi en pussig kunstutstilling i en underjordisk tunnel.

Om kvelden spiste vi middag på hotellets asiatiske restaurant. Ganske stappmette og slitne stupte vi til seng etterpå.

Kjellaug startet sine SPA-behandlinger fra morgene av, mens Benedicte og jeg først skulle starte etter lunsj. Så vi gikk først i svømmehallen en drøy time og deretter en tur rundt i byen. Da Kjellaug var ferdig ble det en liten shoppingtur.

Etter middag ville Kjellaug se mer av gamlebyen – hun var ikke til å stoppe. Og vi kunne jo ikke la henne gå ut i den mørke byen alene.

Dagen etter var det frokost og deretter drosje til flyplassen.

Jentetur til Tallinn kan anbefales!! Neste gang har vi snakket om å ta en tur til Jurmala i Latvia.