torsdag 5. november 2009

En vanlig dag

Det er en helt vanglig høstdag på Eidsfoss. I går fikk vi i hus en halv hjortekalv og Per Andersen kom og delte den opp, så nå ligger den godt forvart i fryseren.
Benedicte har svineinfluensa. Hun kom hjem på mandag etter skolen og har ligget siden. I forgårs kveld hadde hun 39,6 i feber og i går morges 39,2, så jeg fant det best å ta en tur til legen. Det var ikke stor legen kunne gjøre, kun konstatere at hun hadde influensa. Men det visste jeg jo ;o)
Da vi kom hjem fra cruiset, lå det et tilbud til Ivar om gratis tur til Købenavn med DFDS, så jeg spurte hem om vi skulle ta en tur. Han ville heller til Syden, sa han, så i forrige uke bestilte jeg en tilbudstur til Gran Canaria i desember. Vi skal bo på Puerto Plata i Puerto Rico, samme hotellet som vi bodde på for nesten 18 år siden, da jeg var gravid med Benedicte. Egentlig hadde jeg bestemt meg for at jeg IKKE skulle dra til Gran Canaria mer, men det får gå for denne gangen. Har du vært på Gran Canaria, så har du vært der, og nå har jeg vært der 4 ganger før. Det er ikke så mye mer enn stein, sol, sand og vann. Men så var det såååå fristende med litt mer sol før jul. Så nå gleder vi oss til det :o)
Ellers har jeg jobb så det holder. Jeg holder fremdeles på med å oversette websidene til Mercedes-Benz. Det har jeg holdt på med siden mars. Og i går kom hovedkatalogen til Kärcher. Nå har jeg nesten i overkant med jobb og gruer meg litt. Men jeg skal jo leve av dette, så ....... I februar fikk jeg satt ned forskuddskatten min, fordi jeg trodde det ville bli dårlig med jobber. Neste uke skal jeg betale siste rundte med forskuddsskatt, og da må jeg betale kr 50.000,- i tillegg for å komme sånn noenlunde i mål. Mye å holde styr på. Nytter ikke å sette seg ned etterpå å sutre over restskatt. Men nå er ikke jeg den som sutrer for alt heller - hverken drivstoffpriser, strømpriser, matpriser - you name it. Vi er heldige som bor i Norge!!!!
Natt til mandag/mandag morgen kjørte jeg Sheryl, min tremenning fra Canada, til Gardermoen. Startet fra Eidsfoss kl.03.15 og var hjemme igjen kl.07.15. 30 mil på 4 timer i delvis snøslaps. Var sånn passe maroder hele resten av mandagen.
I går våket vi til et hvitt tynt lag på bakken og det snødde litt i hele går.I dag er alt borte.
Nå må jeg få satt ........ i gir og få kommet meg videre på oversettelsene min.
Dette var kun en liten beskrivelse av en helt vanlig dag på Eidsfoss. :o)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar