fredag 2. januar 2009

Første innlegg

Er jeg for gammel til å ha en blogg?? 55 år er vel ingen alder. Det spørs vel om det er så veldig interessant for noen andre å høre, dvs. se, hvordan en eldre dame på Eidsfoss lever. Men jeg prøver! I værste fall blir det kun jeg som leser (og skriver) litt tull her.
Barna mine, særlig den yngste på 16 år, synes at jeg er altfor gammel til å drive med sånt som dette, Facebook, MSN og andre liknende ting. Men jeg gir blaffen og durer i vei med mitt. Faren min på 78 år er også på Facebook og på MSN. Kanskje det ligger til slekten ;o)
Jeg er geografifreak og liker å reise. Elsker å konkurrere på Facebook - Traveler IQ Challenge.
For omtrent akkurat ett år siden var jeg med min yngste sønn på klassetur til Beijing. Det var litt av en opplevelse. I februar reiser han og jeg på tur igjen. Denne gangen til London. Gleder meg veldig. Har aldri vært i London. Han har vært der flere ganger. Håper på et par musikalbesøk i alle fall. Håper også å kunne treffe en av min Facebookvenner - en dame på min alder som bor ca. 2 - 3 timers kjøring fra London. Hun er dronningen av Traveler IQ Challenge.
Føler meg ofte litt ensom på Eidsfoss. Jeg jobber som selvstendig oversetter og har hjemmekontor, og all kontakt med kolleger og samarbeidspartnere skjer via E-post eller via telefon. Men en venner seg til alt.
Jeg har lovet meg selv å gå 10.000 skritt pr. dag. Det er innmari kjedelig, men jeg går som regel med lydbok. Da slår jeg to fluer i en smekk. Så fort jeg er et sted for å handle e.l. passer jeg på å gå dagens tilmålte skritt på et fremmed sted. Eneste mulighet til å få litt avveksling. Så nå har jeg snart gått i alle byer og tettsteder på østlandet.
Nå tar jeg kvelden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar